Reklamáció

Ellentmondás az adásvételi szerződéssel

Ha az áru az átvételnél nem egyezik az adásvételi szerződéssel (ellentmondás az adásvételi szerződéssel), a vásárlónak jogában áll az, hogy az eladó ingyenesen és indokolatlan késedelem nélkül az adott árut a megfelelő állapotba tegye az adásvételi szerződésnek megfelelően, mégpedig a vásárló kérésének megfelelően, vagy az áru kicserélésével vagy javításával. Ha ezen eljárás nem lehetséges, a vevő megfelelő árkedvezményt kérhet, vagy a vevő elállhat a szerződéstől. 


Ez nem érvényes abban az esetben, ha a vásárló már az áru átvétele előtt tudott az adásvételi szerződés ellentmondásáról, vagy magát az ellentmondást maga okozta. Ha az áru átvételétől számítóan 6 hónapon belül derül ki az ellentmondás az adásvételi szerződéssel, az létező ellentmondásnak számít már az áru átvételekor, feltéve, ha ez nem ellenkezik a dolog jellegével, vagy ha nem igazolódott be az ellenkezője. 


Ellentmondás az adásvételi szerződéssel alatt azt értjük, hogy az értékesített termék nem rendelkezik a szerződésben az eladó, gyártó, képviselő vagy reklám által előírt (ígért) tulajdonságokkal, nem felel meg a törvényben előírtaknak, nem megfelelő mennyiséggel, mérettel, súllyal rendelkezik, és nem felel meg a célnak, melyre létre lett hozva. 

Termékszavatosság

Minden termékre 24 hónapos termékszavatosság érvényes. 

A JÓTÁLLÁS NEM VONATKOZIK A KÖVETKEZŐKRE:

  • A termék nem megfelelő vagy nem szakszerű bánásmód miatt károsodott
  • A termék természeti elem (természeti erő) miatt károsodott
  • A termék normál elhasználódás (kopás) miatt károsodott 
  • A díszítő kövek kiesése mechanikai sérülés vagy nem megfelelő használat miatt
  • A jótállás nem vonatkozik az elemcserére (karóráknál)

Termékszavatosság a bazári termékekre

Minden bazári termékre 12 hónapos termékszavatosság érvényes. 

A JÓTÁLLÁS NEM VONATKOZIK A KÖVETKEZŐKRE:

  • hibák, melyek már figyelembe lettek véve az ár szempontjából
  • A termék nem megfelelő vagy nem szakszerű bánásmód miatt károsodott
  • A termék természeti elem (természeti erő) miatt károsodott
  • A termék normál elhasználódás (kopás) miatt károsodott 
  • A díszítő kövek kiesése mechanikai sérülés vagy nem megfelelő használat miatt
  • A jótállás nem vonatkozik az elemcserére (karóráknál)

Az elem élettartama a gyárban a karórába való elhelyezéstől számítódik, és kizárólag csak ellenőrzés céljára szolgál.  A jótállás nem vonatkozik az elemcserére, de kérésére szívesen kicseréljük. Az elemcserét az otthona közelében lévő minőségi óra szaküzletben is megteheti. Vízálló karóra esetében kérjen vízállósági nyomáspróbát. Elemcsere esetén a karóra vízállóságáért az a szerviz felelős, mely az elemcserét végrehajtotta.  


Figyelmeztetés: rendszeresen ellenőrizze és húzza be a csavarokat, mely a szíjat és az óra tokját köti össze, ill. ugyanezt tegye a tok alján található csavarokkal is. 


A termékszavatosság ideje onnantól számítódik, amikor a vásárló átveszi a terméket. Ez az időszak meghosszabbodhat azzal az időszakkal, míg a termék szervizben van. Az árucserével megkezdődik újra a 24 hónapos jótállási időszak. Reklamáció és annak érvényesítése


Abban az esetben, ha a termékszavatosság időszaka alatt hiba merül fel, vásárlónak a hiba jellegétől függően a jótállás érvényesítésére a következő jogai vannak: 

  • ha eltávolítható hibáról van szó, joga van az ingyenes, rendes és időben történő hiba elhárítására, joga a hibás termék kicserélésére; ha a hiba természete nem megfelelő és ez az eljárás nem lehetséges, akkor joga van megfelelő kedvezményre a termék árából vagy joga van az adásvételi szerződéstől való elállásra
  • ha nem eltávolítható hibáról van szó, mely akadályozza a termék használatát, joga van a hibás termék kicserélésére vagy joga van az adásvételi szerződéstől való elállásra
  • ha több eltávolítható és gyakran előforduló hibáról van szó, melyek akadályozzák a termék használatát, joga van a hibás termék kicserélésére vagy joga van az adásvételi szerződéstől való elállásra 
  • ha nem eltávolítható hibáról van szó, mely nem akadályozza a termék használatát, és ha nem szükséges a termék kicserélése, joga van megfelelő kedvezményre a termék árából vagy joga van az adásvételi szerződéstől való elállásra 

A vásárló köteles a kapott terméket átnézni, és felesleges halasztás nélkül tájékoztatni a talált hibákról. A vásárló a következő lehetőségek közül választhat a jogos reklamációja bejelentésére: 

  • az info@brasty.hu e-mail címen
  • postai úton az üzemeltető címére (lást alul)
  • a +36 14453590-es telefonszámon

majd elküldenie a reklamált terméket az üzemeltető címére, lehetőség szerint eredeti csomagolásban vagy szállításnak megfelelő csomagolásban, a hiba leírásával és a számla másolatával: 

  • BRASTY GROUP s.r.o.
  • Velkomoravská 479/19
  • Olomouc, 779 00

A reklamáció felesleges halasztás nélkül lesz feldolgozva, a reklamáció érvényesítésétől számítóan legkésőbb egy hónapon belül, kivéve, ha az eladó és a vásárló nem állapodik meg máshogy. Ha a reklamáció feldolgozásánál a határidő nincs betartva, akkor a fogyasztónak joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra.  


A reklamációs formanyomtatvány itt letölthető (PDF). 


Jogos reklamáció esetén a fogyasztó jogosult a reklamációval járó költségei visszatérítésére. Nem jogosult reklamáció esetén az eladónak kötelessége írásban indokolni a reklamáció elutasítását, ilyenkor a fogyasztó nem jogosult a reklamációval járó költségei visszatérítésére, ugyanakkor az eladónak sincs joga a költségei visszatérítésére.

 
A nem jogosult reklamáció esetén a reklamáló írásban értesítést kap, ugyanakkor tájékoztatva lesz a termék javításának áráról a szerviz kiértékelése alapján. A reklamálónak kötelessége 5 munkanapon belül a Brasty Group s.r.o. értesítésétől számítóan írásos formában jelezni, hogy egyetért-e a termék javításának árával, vagy hogy nem igényli a termék javítását.  Ha a reklamáló a megadott időszakon belül nem jelez, ezzel azt támasztja alá, hogy az adott javaslattal nem ért egyet, és a termék a reklamáló költségére eredeti állapotában vissza lesz küldve.


Abban az esetben, ha a szerviz elbírálása alapján mechanikai meghibásodás történt vagy nem találták meg/nem erősítették meg a reklamált hibát, a Brasty Group s.r.o. cég jogosult a termék diagnosztizálásával és a szállításával kapcsolatos költségeket kiszámlázni a reklamálónak.