Hogyan kezdje el a sportot?

Hogyan kezdje el a sportot?

Tóth Katalin | 12. 3. 2020

A sport az emberi test általános testfelépítésének természetes eszköze, és az egészséges életmód és a mentális jólét mellett a hosszú és elégedett élet biztosításának elsődleges módja. Életünk során már mindannyian sportoltunk valamilyen formában (akár az általános iskolában, akár a középiskolában) és tudjuk, hogy a mozgás milyen fontos nem csak a serdülőkorban, hanem a jó fizikai állapot fenntartásában és a túlzott mértékű betegségek megelőzésében is,mint a tápanyagszegény ételek és ülő életmód.

Sporttípusok a rendszeres mozgáshoz

A tavaszi szezon ideális a rendszeres sportoláshoz. Egyrészt a test több zsírt raktároz el a téli hónapokban (nem csak azért, mert ez a karácsonyi ünnepek legfontosabb eleme) annak köszönhetően, hogy rosszabb időben jobban megőrizze a hőt, ugyanakkor hajlamosak vagyunk korlátozni a mozgást. Az első meleg napokkal a nap jobban vonzza a sportot,amivel az egész test nyújtózik, és így megszabadulhatunk a felesleges kilóktól,tehát a legjobb módszer az időtöltésre. 

Ha úgy dönt, hogy rendszeresen sportol, akkor érdemes megtervezni az idejét úgy, hogy hetente legalább egy-két órát ezzel töltsön. Egy adott tevékenység megválasztása elsősorban az egyén preferenciáitól függ. Az emberek leggyakrabban a következőket alkalmazzák:

Futás

A futás különösen előnyös, mivel nincs szükség semmilyen speciális felszerelésre vagy speciális területre. Gyakorlatilag bárhol futhat. Ha a városban él, az ideális hely egy park vagy kevésbé forgalmas utcák. A zsúfolt városon kívül az erdőben, a mező utakon stb. futhat. Ugyanakkor bármikor mehet a nap bármely szakaszában - a futást gyakorlatilag nem korlátozza más, mint az idő és az akarat.

Kerékpározás

A kerékpározás kellemes időtöltést jelent, ahol ellazítja az agyát, és sok kalóriát éget el. A futással ellentétben jobb a kerékpározást csak szárazabb és melegebb napokon elkezdeni. A határ nemcsak az időjárás, hanem az egész tér is - a kerékpározás sporttevékenységéhez útvonalak megtervezése szükséges, hogy fenntartsák a tempót, és ne növekedjen a sérülések kockázata.

Úszás

Ha inkább víz típusú, akkor jobb, ha rendszeresen elkezd úszni járni. A nyári hónapokon kívül azonban az úszás működési szempontból jelentősen csökkenhet. Beltéri úszómedencék (ha nincs saját) általában csak nagyobb városokban találhatók. Ezen túlmenően sok fedett úszómedencéket kínálnak vízi sportolási lehetőségként a regisztrált klubok (vízilabda, vízitorna, versenyképes úszóképzés stb.), Ezért érdemes választani egy olyan medencét, amely a kívánt időben mindig nyitva áll a nyilvánosság számára.

Testgyakorlás és fitnesz

Nagyon népszerű sporttevékenységek a beltéri gyakorlatok, amelyeket a fitneszközpont kínál, függetlenül attól, hogy az edzés különféle gépeken külön-külön vagy edzővel történik -, vagy csoportos órák (pilates, fitnesz edzések stb.), amelyeket oktató vezet. A fitneszközpontok köre változatos és gyakorlatilag mindenki választhat kezdő és haladó között. A fitneszközpontok előnye elsősorban a vezetett gyakorlatok és a szakmai konzultációk lehetőségéhez kapcsolódik, amelyek átfogóan segítenek a célzott fitnesz elérésében.

Hogyan hatékony igazán a testmozgás

Természetesen a rendszeresen elvégezhető sporttevékenységek listája nem teljes. Lehetőség van az otthoni kényelmes gyakorlásra is, egy adott típusú gyakorlat formájában (jóga, pilates, stb.)  Sokan, akik valóban úgy döntenek, hogy életmódjukat sporttevékenységekkel gazdagítják, általában különféle típusokat kombinálnak, hogy a kiválasztott minimális időegységben fizikai aktivitást érjenek el.

A fő paraméter (az edzés típusán kívül) a tevékenységgel töltött idő. A fitnesz stabilizálása és későbbi javítása érdekében célszerű folyamatosan mozgatni a testmozgás időkorlátját, és megmérni a pontos időtartamot. Például futáskor tanácsos meghatározni egy futóciklus teljes távolságát, és folyamatosan csökkenteni azt az időtartamot.  Az idő és a teljesítmény paramétereinek mérése az edzés szerves része,hatékonyságot igényel, és folyamatos teljesítményjavulást eredményez, és így érthető módon általános fitneszt.

Teljesítménymérés 

A teljesítménymérés edzés közben a legegyszerűbb módja az alapvető fizikai összetevő összekapcsolása egy időparaméterrel. A távolságon (kocogás, kerékpározás) kívül ez lehet a gyakorlatok száma (erősítés, fitnesz) vagy egyszerűen az edzéssel töltött idő. Mivel a test sportos tevékenységek során nagyon izzad és felmelegszik, érdemes vásárolni egy igazán jó sportórát ezekre az igényekre, amelyek a célhoz igazodnak, és ugyanakkor nagy ellenálló képességgel bírnak, különösen a nedvességnek és a víznek.

A sportóra különleges tulajdonsága a tartósabb anyagok megválasztása - ez elsősorban a szíj kényelmes és vízálló kialakítása, majd a számlap erősebb burkolata, lezárva az izzadság és a nedvesség behatolása ellen nehéz nyomásviszonyok között. A Casio sportórák ebben a tekintetben nagyon széles választékot kínálnak, mind a férfi, mind a női órákban. A női sportórák általában formailag és fogalmilag megfelelnek a sport nehézségeinek, és különféle színváltozatban készülnek. A nők számára készített sportóra karosszériája egyszerű, a készítésükhöz során a felhasznált anyagok nem fém alkatrészek - különösen a szíj puha és vízálló gyanta (műgyanta) anyagból készül.

A férfiak sportóráit általában speciális kivitelben készítik, amely észrevétlen és praktikus. A női megoldásokhoz képest a férfi sportórákat tartósabbaknak tervezték - a szíj mellett az órák tokja is puha és vízálló anyagból készül, a tárcsaüveg nagyobb ütésállóságot ér el. A teljes vízszigetelés akár 20 atmoszféra is lehet - például a G-shock órák gyűjteménye.

A Brasty ünnepel és ajándékokat oszt! Vegye át az ajándékát itt.

A Brasty ünnepel és ajándékokat oszt! Vegye át az ajándékát itt.

Keresem
Keresem
up